De eerste dagen

8 augustus 2012 - Yucatán, Mexico

Na een adembenemende reis met de Thalys zijn we goed en wel aangekomen op onze eerste bestemming “Schiphol”. Na de trein met de bus richting het mooie Van der Valk Hotel op een boogscheut van de luchthaven. Na het inchecken naar de kamer en dan opnieuw de bus en de trein op om vervolgens een blitzbezoek te brengen aan de hoofdstad van Nederland. Een massa volk wachtte ons als het ware op zij het in extravagante en vaak roze kledij wegens de zeer gekende ‘Love Parade’ die er aan de gang was, alleszins dat is wat men ons daar heeft wijs gemaakt. Het was er om op de koppen te lopen, maar wel zeer leuk om deze stad eens van naderbij gezien te hebben. Na ons kort bezoekje ging het alweer richting hotel om er een lekker avondmaal te verorberen en een verkwikkende nachtrust te nemen.

Al om 7u ging onze wekker af en stond er een uitgebreid ontbijtbuffet op ons te wachten. Om 8u40 zaten we dan alweer op de bus richting luchthaven. Ons Luna’tje onderging alles gepaard gaand met momenten waarop enkel ‘ooooohs’ en ‘waaauws’ te horen waren, pure verbazing en verwondering bij zo’n klein poppemieke, de moeite om te zien! Als je Zaventem al groot vindt, dan is Schiphol echter REUSACHTIG. De technologie bleef bij ons even stilstaan in tegenstelling tot Schiphol waar online inchecken reeds ingeburgerd is, waardoor files aan de incheckbalie dus verleden tijd zijn! Een echte must voor de luchthaven van Zaventem! Mama die wel even zeer zenuwachtig werd wanneer niet alles verliep volgens plan en waardoor papa zenuwachtig werd van mama zo te zien. Ons Luna zou op de vlucht van Atlanta naar Cancun op rij 34 zitten, terwijl mama en papa op rij 13 zitten … Verstaan wie verstaan kan, maar volgens 1 van de stewardessen ter plaatse in Schiphol zou dit allemaal opgelost worden in Atlanta, want zijzelf konden hieraan niets veranderen! Maar goed onze zowel wij als de bagage waren ingecheckt, we konden vertrekken. Aangezien we 4 uur op voorhand dienden in te checken hadden we dus voldoende de tijd om Hollands Boulevard, een heus tax-free shopping center in de luchthaven zelf met zelfs een speeltuin voor ons Luna waar ze nog even al haar energie kwijt kon vooraleer ze de lange vlucht op moest, te ontdekken.  Om 12u was het dan tijd om in te stappen op het vliegtuig voor onze eerste vlucht richting Atlanta. Ons Luna’tje heeft niets gemerkt van het opstijgen, want die viel languit in slaap net voor het opstijgen, waarschijnlijk door het vele heen en weer geloop op de luchthaven zelf. Ze heeft zo’n goeie 2u geslapen, de overige 8u hield ze zich bezig met het eten van pretzels, snoepjes, broodjes, op en af de zetel kruipen, boekjes lezen, … . Wonder boven wonder maar ze heeft geen krimp gegeven! Een halfuur voor onze verwachtte aankomst waren we omstreeks 16u30 (plaatselijke tijd van Atlanta, 22u in België) reeds geland in Atlanta waar we overdonderd werden door een doffe warmte van zowat 31°C, een magistraal groot verschil met wat we gewoon zijn in België. Een reusachtige luchthaven met heel wat US Army soldaten was onze tussenbestemming, maar allesbehalve vooruit qua technologie! Hierdoor zijn we spijtig genoeg met 1 uur vertraging vertrokken om 19u40 (18u40 in Mexico, 1u ’s nachts in België). En nog gaf ons Luna geen krimp, ondanks het vele geloop en gekruip in Atlanta. Omstreeks 20u40 (plaatselijke tijd in Cancun of 3u40 in België) zijn we geland in Cancun. Een uurtje voor onze landing begon ons klein poppemieke dan toch de verschijnselen te vertonen van oververmoeidheid en viel na een 5-tal minuutjes wenen (de enigste keer dat ze geweend heeft op de hele vlucht) toch in slaap. Van onze landing, de busreis richting hotel of aankomst in het hotel heeft ze ook maar iets gemerkt, want ze was in dromenland geraakt, maar ontwaakte maar de ochtend erop om 6u30. Omstreeks 22u20 zijn we aangekomen in ons hotel “Iberostar Paraiso Lindo” en zelfs in het donker werden onze wensen reeds vervuld. Een zeer mooi hotel met zeer vriendelijk personeel dat ons stond op te wachten met een drankje … onze vakantie kon nu echt gaan beginnen.

1. Meter Anne:
    8 augustus 2012
    Wij zijn heel blij dat jullie goed aangekomen zijn op jullie eerste bestemming en dat jullie daar al overdonderd werden door zoveel "schoons". Dat ons Lunatje zoveel al mag beleven is een geschenk van God. Dat er enkel "oooohs" en "waaauws" te horen waren verbaast mij niet want ze kan alles zo intens beleven. Ik kan mij best voorstellen dat jullie een beetje (zacht uitgedrukt) zenuwachtig waren als bleek dat onze schat Luna niet bij mama en papa zou zitten (onvoorstelbaar). Maar al bij al is alles dan toch in orde gekomen. Dat ons Lunatje zo flink geweest is doet mij echt deugd want het is voor jullie ook aangenamer reizen. Meter is heel fier op zo een flinke kleindochter. Wij zijn blij dat jullie ook goed zijn aangekomen in Mexico en mogen genieten van een welverdiende vakantie. Vele groetjes en knuffels van ons en zeker ook van memeken en bobonne.
    Bij de way, het zijn al heel toffe foto's (al benieuwd naar de volgende). Xxx