09-14 augustus

15 augustus 2012 - Yucatán, Mexico

Donderdag, vrijdag en zaterdag ging alles hier zijn gewone gang: opstaan rond 7u30, eten, zwemmen, ons Luna die een dutje doet, eten, zwemmen, wassen, opnieuw gaan eten, dansen (om de calorieën te verbranden) en dan uitgeput en voldaan gaan slapen. Het weer is hier ongelooflijk goed: elke dag volop zon met een briesje, dat spijtig genoeg ook zeer warm aanvoelt. Af en toe merken we dat ons Luna wat last heeft van de warmte, maar dan staat ze al te popelen om opnieuw het zwembad in te duiken (letterlijk en figuurlijk). Ze zwemt al alleen in het diep met zwembandjes uiteraard en dat vindt ze natuurlijk super, toch beseft ze maar al te goed dat ze dit nooit zonder mama of papa mag doen! Ze heeft hier plezier voor tien en dat merk je want de glimlach staat steeds op haar gezicht. Jullie zullen verschieten hoe bruin ze reeds is, om de 2 uur minstens een laagje smeersel, maar hoe snel ze bruin wordt is eigenlijk onvoorstelbaar. Een witte poep is het gevolg! Ondertussen hebben we ook een Belgisch koppel met zoontje van bijna 7 (Mattis) uit Alken leren kennen, met nog een ouder koppel de enige Belgen in dit hotel tussen de vele Amerikanen, Mexicanen en Russen. Ondanks het feit Mattis zeer sociaal is, heeft onze kleine meid hier schrik van jan en alleman! Een franke mond af en toe, maar een zeer klein hartje blijkbaar!

Zondag 12 augustus stond onze wekker al om 5u45 want we gingen Chitzen Itza bezoeken. Men voorspelde wat bewolking met af en toe zon, wat in onze ogen perfect was om dergelijke uitstap te doen met onze kleine meid. Om 7u werden we afgehaald aan de lobby en weg waren we voor een lange dag. Waar de bewolking op dat moment was, weten we niet, want er stond dan ook geen wolkje aan de hemel: bakken en braden dus! We hadden geluk dat we op een klein busje zaten met airco, maar die stond veel te hard naar onze mening (een snotneus als gevolg). Na 3u (terwijl dit normaal gezien maar 1,5u was)rijden met een chauffeur die waarschijnlijk zijn rijbewijs gekregen heeft bij het kopen van een pakje boter bereikten we eindelijk het 7e wereldwonder. Ons Luna had onderweg wel 1,5u geslapen waardoor ze uitgeslapen aan het bezoek kon beginnen. Toen we nog maar de deur van het busje openden viel er reeds een drukkende warmte op ons, echt niet normaal! Met een handdoek in water gedopt in Luna’s nek begon onze tocht doorheen een massa aan stenen en tempels. Zeer mooi om te zien, maar spijtig genoeg bijna niet uit te houden van de warmte waardoor wij de rondleiding met de gids van 1,5u voor bekeken hielden en zelf een uurtje rondwandelden in het domein. Daarna zochten we noodgedwongen de koelte op van een bar in openlucht om er even te bekomen en iets te drinken. Na een goed halfuur zagen we steeds meer bewolking komen en niet zomaar witte wolken maar echt zwarte wolken. Net toen onze chauffeur toekwam en we het busje in mochten ontstond er als het ware een zondvloed. Het was alsof de hemel ineens openbarstte met een schouwspel van bliksem en donder. De wind kwam ook opzetten waardoor dit zorgde voor de nodige afkoeling. Daarna vertrokken we richting restaurant om er een middagmaal te verorberen, ééntje in ware Mexicaanse stijl en de nodige pikante gerechten erbij. Vervolgens ging onze reis verder richting Valladolid, de eerste koloniale stad in Mexico, volgens onze gids. Daar bezochten we één van de bekendste ‘cenote’, een grot waar je kan in zwemmen en blij dat we waren toen we eraan kwamen, want een duik in het frisse grotwater deed ons deugd! Ten slotte stopten we nadien nog even in Valladolid, maar na een halfuurtje ging het alweer richting Playa del Carmen en ons hotel. Na een rit van opnieuw een goeie 3 uur kwamen we om 20u30 moe, maar voldaan terug aan in ons hotel.

Op maandag 13 augustus zou het volgens de weerberichten hier de warmste dag worden van de week en dat hebben we gevoeld. Ons Luna die heeft hier niet zoveel van gemerkt want die heeft meer in het water gezeten wat voor de nodige afkoeling zorgde. Ze loopt hier nu rond met een snotneus, wat waarschijnlijk het gevolg is van onze uitstap naar Chitzen Itza in een gekoelde bus. Onze airco op de kamer staat op 25°C dus daarvan kan het alleszins niet komen. Maar voor de rest voelt ze zich tip top in orde! ’s Avonds ging het richting Japans restaurant, dat gelegen is in een aanliggend hotel Paraiso Beach, waar we ondergedompeld werden in een waar schouwspel waar ons eten voor onze neus werd bereid. Ook hier hebben we een koppel met zoontje Sander leren kennen en de wereld is klein want zij wonen niet ver van bij ons, namelijk Geraardsbergen. Bovendien is de mama naar de school geweest waar Lien momenteel lesgeeft! Voor de eerste maal heeft ons Luna met andere kindjes gespeeld en gedanst! Ze heeft zelfs een vriendje dat ze kusjes en knuffeltjes geeft, echt schattig om ze bezig te zien!

Vandaag 14 augustus belooft ook een warme dag te worden, bovendien is ons Luna haar snotneus helemaal verdwenen. Je hoort het dus goed met ons gaat alles goed. Hopelijk gaat met jullie ook steeds alles nog goed en gaat het goed met ons Jefke! We zien al uit naar morgen want dan gaan we zwemmen met de dolfijnen en ons Luna is al goed voorbereid want ook zij wil kusjes en aaikes geven aan de dolfijnen! In alle geval we missen jullie allemaal en hopen dat het bij jullie ook wat goed weer is!

Dikke kussen en tot binnenkort,

Groetjes van ons!

1. Meter Anne:
    15 augustus 2012
    Dag genietertjes,
    Blij dat alles goed verloopt voor jullie allemaal. Het is jullie daar van harte gegund maar kijken wel uit naar jullie terugkomst. Hier alles ok. Wij staan klaar om te vertrekken naar zee voor een dagje met Anouk, Patrick, mama van Anouk en memeken. Met Jefken is ook alles ok en met Largo ook.
    Geniet er nog van en wees voorzichtig. Blij dat ons Lunatje het zo naar haar zin heeft. Tot heel binnenkort. Veel kusjes en knuffels aan jullie 3tjes.
  2. Opi en omi:
    16 augustus 2012
    Hallo lieverdjes ,
    Heel mooi verslag, wat zijn de foto's van ons poppemieke toch zo mooi, we verlangen er zo naar om haar nog eens te zien, maar als we ze zien is de reis ook gedaan en dat is dan weer niet zo leuk voor jullie.
    Hier verloopt alles naar wens, we zijn nu net terug thuis van de zee waar we heel veel gefietst hebben en heel mooie plekjes hebben ontdekt. Ook hebben we bezoek gekregen van Frans ,Annie en kleinkind Warre op dinsdag en woensdag en donderdag is de collega van moeke Erna en haar man op bezoek geweest.De vrouwkes hebben veel kunnen kletsen en de jongens veel gefietst (en af en toe ook een printje gedronken).
    Vele dikke kussen en knuffels van ons en tot heel binnenkort, profiteer er nog goed van en draag zorg van ons klein prutske.
  3. Katheleen:
    19 augustus 2012
    Hallo bruine rakkers,
    Ben heel tevreden dat alles zo goed verloopt met jullie.
    Fun, fun en nog eens fun, de ideale vakantie, zeker voor de bruine (met wit kontje) diva Luna.
    Wij zijn net terug uit het verre noorden..... (Cadzand !!!), hihi.
    Alles fantastisch meegevallen en eens lekker ontspannen tussen de beslommeringen door met oma.
    Geniet nog maar lekker van de laatste snokken en laat de terugreis vlekkeloos verlopen.
    Dikke xxx aan de fiere mama en papa en wereldreizigster Luna'tje.
    Opa.
    Ja, ik ben hier ook nog eens.
    Ik wens jullie voor de laatste dagen nog heel veel plezier!
    Op de laatste foto's ziet Luna er al uit als een echte kleuter in plaats van het peutertje dat ze eigenlijk nog is.
    Hoop jullie alle drie goed en wel thuis te zien!
    Kusjes.
    Ikke.