07 en 08 augustus

11 augustus 2012 - Yucatán, Mexico

Zo zonnig en prachtig als het was de eerste dag, zo slecht was het op onze 3e huwelijksverjaardag. Er passeerde een orkaan langs de Golf van Mexico. Het oog van de orkaan hebben we gelukkig niet gezien, maar wel een heuse tropische storm. Bij ons had dit als gevolg dat we een hele dag regen en ongelooflijk veel wind hadden. Het was wel nog steeds warm en dof, zo’n 25°C, dus een duik in het zwembad deed deugd. Nogmaals is duidelijk dat ons Luna een echte waterrat is, want tussen de serieuze regenbuien bleef ze honderden keren op en af de glijbanen gaan! De rest van de dag hebben mama en papa zich bezig gehouden met spelletjes spelen op de kamer, want ons Luna viel na de vele inspanningen in slaap omstreeks 14u. Om 18u heeft mama haar dan toch wakker gemaakt anders zou ze misschien doorslapen. De lange vlucht heeft zijn tol dan toch geëist en de eerste tekenen van de jetlag waren een feit! ’s Avonds na het avondmaal zo’n dikke 2 uur later viel ze dan alweer in slaap. Het eten wat zeer gevarieerd is, spreekt haar de ene dag al meer aan dan de andere. In alle geval als ze honger heeft, laat ze het weten en drinken doet ze zoals de beste! De dag erop omstreeks 4u werd ze dan alweer wakker, wat de mama minder leuk vond, maar na een papfles en in het grote bed viel ze alweer in slaap tot 6u30. Tegenwoordig zijn haar eerste woorden dan ook: “Mama, zwembad spelen, maar eerst eten!”.

Aan de hemel alweer vele grijze wolken, regen en veel wind voorspelden ook voor deze dag niet veel goeds. Ondanks het mindere weer lieten we ons niet ontmoedigen of onze vakantiepret bederven en besloten om het stadje ‘Playa del Carmen’ te bezoeken. Eénmaal aangekomen op Fifth Avenue (de hoofdstraat met honderden kraampjes en ook heuse merkwinkels) was het om op de koppen te lopen alsof iedereen besloten had om souvenirs te kopen of uitstappen te plannen. Overal waar we nog maar passeerden of eens dichterbij gingen kijken wordt ons Luna aanzien als een kleine prinses en met haar blonde lokken en charmes steelt ze dan ook de harten van de plaatselijke bevolking. “Que bella bonita”, “she’s so cute” en “she’s a little princess” weergalmden in de straten van Playa del Carmen. Tijdens ons bezoek hebben we ook besloten om zelf geen auto te huren, maar om een uitgestippelde tour naar Chitzen Itza te nemen. Deze zal doorgaan aanstaande zondag van 7 tot 19u. Het zal een lange dag worden, maar in onze ogen zeker de moeite waard en in onze ogen ook veel veiliger, want ze rijden hier als gekken op de wegen! Bovendien keren we graag allemaal heelhuids terug! Daarnaast gaan we woensdagmorgen ook een uurtje zwemmen met de dolfijnen. We zijn nu al benieuwd naar de reactie van ons klein poppemieke. In alle geval spreekt ze er nu al van dat ze de dolfijnen aaikes en kusjes zal geven, dat belooft dus. Na enkele uurtjes rond te snuisteren in het stadje ging de wind plots liggen en kwam de zon er weer door. Hoogtijd om weer richting hotel te keren, want ons Luna was moe (viel in slaap in de taxi) en het was er ineens echt véél te warm! Na haar dutje dat ze verder aanving op 2 matrassen aan het zwembad werd ze wakker en wou ze al onmiddellijk weer het zwembad in. ’s Avonds na het eten besloten we om eens naar de show in het theater van het hotel te gaan kijken. Net voor die show is het show-time voor de allerkleinsten, namelijk de mini-disco! Wonder boven wonder gewapend met konijntjes en tut besloot ons Luna om ook op het podium te gaan staan en dansen samen met de papa! Ze genoot met volle teugen en kon niet over van de zovele dansende kindjes. Toen de mini-disco gedaan was, kon ze niet meer zwijgen over het dansen, want de kindjes moesten opnieuw dansen. Na vele malen proberen duidelijk te maken dat de kindjes weg waren, maar dat ze morgenavond terug zouden komen, wou ze ons dan toch geloven. We moesten wel beloven dat we morgenavond terug gingen komen. De show ‘Magic Land’ was ook overdonderend voor onze kleine meid. Het was een show speciaal voor kinderen, want deze was gebaseerd op een 15-tal recente animatiefilms zoals RIO, Shrek, Happy Feet, … voorafgegaan door een kort fragment uit de tekenfilm en gevolgd door een reeks van dansjes op de muziek uit de film. Een heus spektakel waar ons Luna duidelijk ogen te weinig voor had! Ze danste, genoot en klapte luid mee bij elk liedje! Een waar schouwspel om als ouders naar te kijken, maar wat een indruk dat moet nalaten op een kind kunnen we spijtig genoeg niet zeggen. Als we ons Luna mogen geloven moeten ze onmiddellijk terug komen en nog meer dansen!

Zoals jullie dus kunnen lezen gaat alles zeer goed met ons en wat het weer betreft: alle wolken zijn vandaag (9 augustus) weggetrokken, er is volop zon en een briesje dat voor de nodige afkoeling zorgt, want dat kunnen we wel gebruiken bij een temperatuur van 36°C! Hopelijk is het bij jullie ook wat beter aan het worden, want we hebben tegen de zon gezegd wat zonnestralen op te sturen!

Tot binnenkort en geniet van de foto’s van onze kleine diva!

Dikke kussen aan iedereen van ons allemaal!

1. Meter Anne:
    11 augustus 2012
    Dag genietertjes,
    Wat ben ik blij dat jullie aan het ergste van de orkaan ontsnapt zijn en dat alles daar verloopt naar wens. Geniet samen van al het leuke dat te beleven valt maar wees voorzichtig want inderdaad we zien jullie graag heelhuids terug. Dat ons Lunatje daar de show steelt verbaasd me niet en tof dat ze zo meedoet met de andere kinderen. Hier gaat het met iedereen goed (ook met Jef). Het weer vandaag is ok (hopelijk mag het zo nog wat blijven). Nog vele kusjes en knuffels aan jullie drietjes. Xxx
    Bedankt voor de leuke verhalen en de toffe foto's.
  2. Katheleen:
    11 augustus 2012
    Hoy gelukzakjes,
    Ik ben blij eindelijk jullie fantastische verhalen te kunnen lezen. Zoals je weet kan ik op het werk de mails niet openen, maar nu ik bij Katheleen ben, is dat probleem opgelost. Echt tof dat alles zo goed meevalt en laat het zo maar verder verlopen. Prachtige foto van Luna'tje met de mama, echt een fotomodel (allebei, hihihi). Ik wacht al op het volgende bericht.
    Dikke kussen aan jullie drie en geniet met volle teugen.
    Opa.
  3. Opi en omi:
    12 augustus 2012
    Hallo,we zijn blij dat alles goed verloopt naar wens. De foto's van Luna zijn mooi.Profiteer er nog van en geniet nog tesamen .Het weer is hier ook goed en we zijn een weekje aan zee.We hebben al veel gefietst.Nonkel Pieter is zaterdag vertrokken naar Frankrijk met 2 vriendinnen en nonkel Pieter B. was vrijdag gestart aan de dodentocht in Bornem.Spijtig genoeg het einde niet gehaald.Door vermoeidheid en stramme spieren.Met ons gaat alles goed. Heel vele kusjes en een dikke knuffel aan ons prinsesje . Het beste nog voor de mama en papa en wees voorzichtig en tot later bij het volgende reisverslag.