6 augustus

8 augustus 2012 - Yucatán, Mexico

Na een verdiende nachtrust van ons Luna, die geen krimp meer gegeven heeft en dus toch onmiddellijk een nacht heeft doorgeslapen van 19u40 tot 6u30, ontwaakte onze mooie slaapster met de woorden: “Maaamaa, grote bed liggen!”. Het was alsof we daar reeds enige tijd waren en onze kleine meid reeds helemaal ingeburgerd was. Bij het ontbijt een enorme keuze aan broodjes, eitjes, fruit, … , toch koos ons Luna voor chocolade cornflakes zoals ze dat bij ons thuis ook gewoon is. Na het ontbijt begon onze ontdekkingsreis doorheen het hotel, we waren overdonderd door de weelderige natuur met vele en vooral reusachtige zwembaden. Toch waren wij vooral op zoek naar een kinderzwembad en alsof 1 niet genoeg was, hebben ze er zelfs 2. Eéntje met een complex van glijbanen waar ons Luna zich onmiddellijk thuis voelde en ééntje met beestjes en een speeltuin in het zand, keuze genoeg dus. Maar alsof dat nog niet genoeg was is er ook een “Lazy River” waar we op een band voortgestuwd worden doorheen een oase aan planten en namaakdieren en een golfslagbad gelegen aan een heuse Maya tempel. Al vanaf 8u zaten we in het zwembad en vanaf dan bleek al dat ons Luna niet meer weg te houden is van het water. Ingesmeerd met factor 50+, een pamper die tegen water kan, zwembroek, bandjes van Winnie the Pooh en een mutsje, loopt ons poppemie constant het water in en uit om plantjes water te geven, mama en papa nat te maken, te spelen met balletjes, … . Het is een echte waterrat!!

Na wat gespeel in het zwembad ging het richting strand, waar het echt bakken en braden was en de zeebries voor de nodige afkoeling zorgt. Spelen in het zand vindt ze ook reuzefijn, alleen het zeewater met de golven vindt ze gevaarlijk! Hierdoor verlaten we al snel de zee, want ons Luna wil spelen in het zwembad en maakt dit wel heel erg duidelijk met de zin: “Ik ga zwembad spelen, mama mee, papa ook mee!”. Mama en papa vinden het vooral zeer leuk dat ze hun kleine meid zo blij zien, waardoor ook zij volop kunnen genieten van elkaar en hun dochtertje!

1. Meter Anne:
    8 augustus 2012
    Hallo genieters,
    Er zijn geen woorden genoeg om te zeggen hoe blij ik ben dat ons Lunatje haar zo goed kan aanpassen aan alles wat ze mag beleven. Tof dat het hotel zo goed meevalt en dat het personeel zo vriendelijk is. Amuseer jullie maar en geniet van elkaar.
    Nu een beetje nieuws van het thuisfront : bij ons gaat alles zijn gewone gangetje. Iedereen stelt het goed en zijn allemaal blij dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
    Met Jefken ook alles ok; veel spelen met Largo en af en toe eens naast elkaar in dezelfde mand (bij mijn weten heeft Largo niet meer staan beven "ge weet wel wat ik bedoel hé").
    Ik stuur jullie nog veel kusjes en een hele dikke knuffel aan ons poppemieke. Xxx